Friday 23 November 2018

Mimpi Vs Nyata

Golll!!!!

Satu jaringan yang cantik dari sebelah kiri oleh pemain penyerang sayap kanan pasukan Perak Izham Yusof berjaya menewaskan penjaga gol pasukan lawan Ahmad Khairul.

Pasukan Perak kini mendahului dengan 1 gol berbalas 0.

Sedang berlangsung di Stadium Perak perlawanan separuh akhir Piala Malaysia diantara pasukan tuan rumah Perak The Gaurus bertemu dengan pasukan lawan Pahang Darul Makmur.

Perlawanan baru 10 minit bermula. Permainan semakin rancak. Pasukan lawan terus-menerus mengasak pintu gol pasukan tuan rumah. untuk mencari gol penyamaan. Benteng pertahanan pasukan Perak agak goyah sedikit ketika ini.

Golll!!!

Aghhhh!

Satu tendangan cantik dari penyerang pasukan lawan berjaya diselamatkan oleh penjaga gol pasukan Perak Mohd Ali. Hampir saja pasukan lawan berjaya menyamakan kedudukan.

Penyokong pasukan Perak mula tidak keruan. Tidak berpuashati dengan tindakan pengadil perlawanan yang membenarkan sepakan sudut diambil oleh pasukan Pahang yang menjadikan perlawanan semakin sengit.

Tuan rumah kembali menguasai perlawanan. Penyerang berprestij pasukan Perak Izham Yusof dengan larian pantasnya dan dibantu rakan sepasukan R.Kesavan yang terkenal dengan larian seumpama lipas kudungnya terus mengasak pertahanan lawan. Beberapa kali serangan mereka hampir-hampir menciptakan gol ke-2. Tapi tindakan pantas penjaga gol pasukan Pahang berjaya menepis beberapa percubaan yang dilakukan.

Aduh.

Aku yang menonton di kaca TV semakin resah gelisah.  Ikut sama menjerit disaat pasukan lawan berada di kawasan gol pasukan Perak.

"Kamu ni dah kenapa? Terjerit-jerit macam orang sasau. Orang yang di padang tu elok jer main bola nanti tak pasal-pasal kamu pulak yang masuk hospital sebab sakit jantung" bebelan ayahku menyesakkan telinga.

"Alah, ayah tu pun sama, kalau dapat tengok wrestling, sampai terhinjut-hinjut kaki, tangan tu macam nak bagi penumbuk kat orang tu, ok je".

Eh. Menjawab pulak aku.

Dalam hati rasa kecewa sangat sebab tak dapat sama-sama menyokong di stadium. Esok aku ada peperiksaan akhir tahun. Kertas Pengajian Am. Kalau teruk markah periksa tu nanti, menjawablah pulak aku dengan Puan Rahmah guru mata pelajaran Pengajian Am.

Dapat pulak 'title' Malaun dari Puan Rahmah.

Seketika aku hilang fokus pada perlawanan yang sedang berlangsung.

Impian si 'dia' untuk membawa pasukannya ke Perlawanan Akhir Piala Malaysia dan menjulang Piala Malaysia adakah bakal menjadi kenyataan ataupun sebaliknya.

Eh. Aku pulak yang cemas ni kenapa?

Siapa si 'dia' tu?

Ishh. Malu lah nak cerita. Lain kali lah.

Aku terus hanyut dibuai Angan-angan Pelamin Angan Ku Musnah.

Tiba-tiba terdengar seakan pintu rumahku diketuk. Aku bingkas bangun dan meluru ke pintu.

Lafaz bismillahirrohmannirrohim aku mulakan sambil membuka pintu perlahan-lahan.

Tiba-tiba wajah Lee Jang Woo muncul didepanku dengan senyum manisnya.

Eh! Dah kenapa tiba-tiba pulak mamat korea ni muncul?

Kami berpandangan dan berbalas senyum.

"Oppa..."

Belum sempat aku meneruskan kata-kata, tiba-tiba pintu rumahku seperti dihentam dengan kuat.

Hentaman yang membuatkan aku terjaga dari mimpi yang panjang.

La-ilaha-illallah.

Aku bermimpi rupanya.

Malam itu hujan turun dengan lebat. Angin bertiup kencang sehinggakan pintu bilikku seakan dihempas angin yang kuat tanpa belas kasihan.

Gedebummmm bunyinya.

Begitulah kan kalau terlalu banyak menonton drama korea. Sampai terbawa-bawa ke dalam mimpi.

Cerita nyata vs mimpi. Watak-watak adalah rekaan semata-mata. Bukan nama sebenar.

'Sarangiran geu mareun mothaedo'
Cinta itu, kata yang tak dapat ku ungkapkan

Sangatlah Suzana oiiiii!